Safety servis
Aktivity programu Safety service to jsou odborné služby zaměřené na zajištění úkolů a povinností zaměstnavatelů na úseku požární ochrany, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a prevence rizik. Jelikož se jedná o služby na klíč, zákazníkům odpadají starosti, které za ně zajistí odborníci. Veškeré činnosti, které nabízíme, jsou v praxi prováděny výlučně našimi specialisty, kteří jsou osobami odborně způsobilými pro danou oblast.
Spolupráce se zákazníkem je prováděna na základě navrženého „Safety Plánu“, který zahrnuje činnosti prováděné na úseku PO a BOZP včetně harmonogramu jejich plnění dle konkrétních požadavků odběratele. Zákazník tak získává komplexní servis, tzv. „bezpečnost na klíč“ a platí tak pouze to, co si objednal. Program Safety Service zahrnuje základní úkony na úseku PO a BOZP, které po zaměstnavateli vyžaduje platná legislativa. V případě požadavku zákazníka však není problém portfolio služeb rozšířit o vybrané aktivity, které jsou součástí programu Exclusive Activity.
Portfolio činností v programu Safety Service:
- Provedení úvodního odborného přezkoumání stavu BOZP a PO:
- fyzická prohlídka všech pracovišť firmy
- prověření stavu existující dokumentace PO a BOZP
- identifikace slabých míst
- návrh strategie pro zavedení firmy do shody s legislativními požadavky
Školení zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců:
- školení zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců o požární ochraně (nástupní, periodické, mimořádné)
- školení zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců o BOZP (nástupní, periodické, mimořádné)
- školení řidičů referentů
- školení o poskytování první pomoci
- školení zaměstnanců pro práci ve výškách
- školení obsluhy ohlašovny požárů
- školení zaměstnanců o bezpečném nakládání s chemickými látkami a přípravky
- školení zaměstnanců o ergonomii pracovišť a pracovních míst
- školení obsluhy plynové kotelny
- školení dozorce výtahu
- školení pracovníků na dočasných venkovních pracovištích (staveniště, práce v lese, úklid veřejných prostranství, údržba zeleně apod.)
- odborná příprava preventistů požární ochrany
- odborná příprava členů požárních hlídek
- profesní příprava zaměřená na zvládání stresu na pracovištích a psychické zátěže
- profesní příprava zaměřená na interní komunikaci a týmovou práci
- školení o bezpečném výkonu specifických činností (např. práce v lese, stavební práce aj.)
Průběžné vedení agendy a zajišťování úkolů na úseku PO a BOZP:
- Pravidelné kontroly stavu PO a BOZP na jednotlivých pracovištích:
- vyhledávání nových zdrojů rizik
- kontrola způsobu vedení povinné dokumentace
- prověření odstraňování zjištěných závad apod.
- Cílené odborné prohlídky a prověření funkčnosti:
- únikových cest a východů se zaměřením na přítomnost překážek bránících úniku
- požárních klapek a zařízení pro odvod tepla a kouře
- technického stavu požárních uzávěrů
- technického stavu žebříků a plošin pro práci ve výškách a nad volnou hloubkou
- bezpečnostních prvků výtahů
- rozmístění bezpečnostních značek,
- osvětlení, stavu svítidel a nouzového osvětlení,
- technického stavu věcných prostředků požární ochrany (hasebních prostředků)
- technického stavu vypínačů a zásuvek
- technického stavu podlah a dveřních prahů
- volně ložených elektrických vodičů
- zajištění volného přístupu k rozvodným zařízením elektrické energie
- k uzávěrům vody, plynu a topení, k věcným prostředkům požární ochrany a k ručnímu ovládání požárně bezpečnostních zařízení
- Kontroly dodržování bezpečnostních požadavků:
- při provádění vyhrazených prací, prací v kontrolovaných pásmech, nebo prací vyžadující zvláštní odbornou způsobilost zaměstnanců
- při práci s nebezpečnými chemickými látkami a přípravky a na jejich skladování
- při skladování hořlavých látek, nebo látek hrozících výbuchem
- používání OOPP zaměstnanci, jímž byly OOPP vydány
- při práci s vyhrazenými technickými zařízeními, se stroji a mechanizací
- při práci ve ztíženém pracovním prostředí
- Provádění pravidelných komplexních jednoročních prověrek BOZP dle požadavků § 108 zákoníku práce.
- Sepisování protokolů o požárech a vyšetřování jejich příčin.
- Vedení průběžné evidence pracovních úrazů a vyšetřování jejich příčin.
- Účast při určování výše odškodnění zaměstnanců při pracovních úrazech.
- Zastupování vaší společnosti při kontrolách prováděných orgány státního odborného dozoru (inspekce práce, hygienická služba, inspekce požární ochrany).
- Zpracování dokumentace PO a BOZP:
- Začlenění činností do kategorií dle požární nebezpečnosti
- Posouzení působení rizikových faktorů na pracovištích – kategorizace prací
- Posouzení požárního nebezpečí
- Dokumentace požární ochrany (Požární řády pracovišť, Požární poplachové směrnice, Požární evakuační plán, Operační karty aj.)
- Protokol o zařazení/nezařazení objektu nebo zařízení dle zákona č. 59/2006 Sb.
- Stanovení organizace zabezpečení požární ochrany
- Směrnice BOZP
- Analýza a hodnocení pracovních rizik
- Seznam prací zakázaných ženám a mladistvím
- Směrnice pro poskytování osobních ochranných pracovních prostředků
- Směrnice pro provozování autodopravy
- Místní provozně-bezpečnostní předpisy
- Harmonogram revizí a kontrol technických zařízení
- Harmonogram činností po vzniku pracovního úrazu
- Přehled lhůt lékařských prohlídek zaměstnanců – součástí směrnice BOZP
- Traumatologický plán/příručka pro poskytování první pomoci
- Směrnice pro činnost preventivních požárních hlídek
- Bezpečné pracovní postupy pro jednotlivé pracovní činnosti
- Průběžná aktualizace dokumentace PO a BOZP.
- Poradenství a konzultace.
V případě potřeby můžeme zákazníkům zajistit také provádění technických revizí:
- věcných prostředků požární ochrany (hasící přístroje, požární hydranty)
- elektrických zařízení (elektroinstalace, ruční elektrické nářadí, elektrospotřebiče)
- zdvihacích zařízení (výtahy, zvedací plošiny)
- tlakových zařízení
- plynových zařízení
- hromosvodů
- komínů a kouřovodů
- elektrické požární signalizace aj.